ارائه مدل مطلوب یاددهی و یادگیری در نظام آموزش عالی بمنظورمصونیت بخشی و مقاوم سازی اقتصاد |
کد مقاله : 1374-DENC3-FULL |
نویسندگان |
حسن دولتی *1، جواد دولتی2 1دانشیار مدیریت، دانشکده مدیریت و کمیسر دریایی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، نوشهر، ایران. 2کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی |
چکیده مقاله |
به اعتقاد بسیاری از اقتصاددانان یکی از بنمایههای مقابله با بحرانهای اقتصادی، از دل رفتارهای اقتصادی مردم بیرون میآید بر این اساس هدف از انجام این پژوهش، ارائه مدل مطلوب یاددهی و یادگیری در نظام آموزش عالی بمنظورمصونیت بخشی و مقاوم سازی اقتصاد بود این پژوهش به روش کیفی انجام شد و 12 نفر از اساتید (اعضای هیئت علمی)که سابقه آموزشی داشتند به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات مصاحبه بود ،که در این پژوهش از مصاحبه نیمهساختاریافته و انفرادی استفاده گردید. کفایت و موثق بودن پژوهش حاضر از طریق روایی اعضا بررسی و مورد تایید واقع شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده تحلیل مضمون انجام شد.نهایتا براساس تحلیل متن مصاحبهها مجموعه ای از مضامین اولیه مشتمل بر آرمانهای تربیتی، فرآیندهای یادگیری، فرآیند آموزش، محیط یادگیری و مسئولیت پذیری اجتماعی در نظام آموزش عالی جهت مصونیت بخشی و مقاوم سازی اقتصاد تعیین و انتخاب شدند. |
کلیدواژه ها |
اقتصاد مقاوم، نظام آموزش عالی،فرآیند یاد دهی و یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده |