ارائه مدل مطلوب یاددهی و یادگیری در نظام آموزش عالی بمنظورمصونیت بخشی و مقاوم سازی اقتصاد
کد مقاله : 1374-DENC3-FULL
نویسندگان
حسن دولتی *1، جواد دولتی2
1دانشیار مدیریت، دانشکده مدیریت و کمیسر دریایی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، نوشهر، ایران.
2کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی
چکیده مقاله
به اعتقاد بسیاری از اقتصاددانان یکی از بن‌مایه‌های مقابله ‌با بحران‌های اقتصادی، از دل رفتارهای اقتصادی مردم بیرون می‌آید بر این اساس هدف از انجام این پژوهش، ارائه مدل مطلوب یاددهی و یادگیری در نظام آموزش عالی بمنظورمصونیت بخشی و مقاوم سازی اقتصاد بود این پژوهش به روش کیفی انجام شد و 12 نفر از اساتید (اعضای هیئت علمی)که سابقه آموزشی داشتند به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات مصاحبه بود ،که در این پژوهش از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و انفرادی استفاده گردید. کفایت و موثق بودن پژوهش حاضر از طریق روایی اعضا بررسی و مورد تایید واقع شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده تحلیل مضمون انجام شد.نهایتا براساس تحلیل متن مصاحبه‌ها مجموعه ای از مضامین اولیه مشتمل بر آرمانهای تربیتی، فرآیندهای یادگیری، فرآیند آموزش، محیط یادگیری و مسئولیت پذیری اجتماعی در نظام آموزش عالی جهت مصونیت بخشی و مقاوم سازی اقتصاد تعیین و انتخاب شدند.
کلیدواژه ها
اقتصاد مقاوم، نظام آموزش عالی،فرآیند یاد دهی و یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده